top of page

Επί Σκηνής Ενδυνάμωση

“Be You”

Θυμάμαι τα λόγια της δικής μου performance coach στην Αμερική. Δύο λέξεις μόνο που μεταφράζονται: «Να είσαι ο εαυτός σου». Αυτό είναι το κλειδί της επιτυχίας.

Μα πώς να είμαι ο εαυτός μου όταν ο σκηνοθέτης μου ζητά κάτι, ο μαέστρος κάτι άλλο, πολλές φορές ίσως και αντίθετο από το σκηνοθέτη, ο ατζέντης μου έχει μια εντελώς διαφορετική οπτική και ο casting director στην ακρόαση ψάχνει να βρει κάτι συγκεκριμένο που μπορεί να το έχω αλλά και να μην το έχω, και άρα, πού ξέρω τι αναζητά?

Όλες αυτές οι ερωτήσεις με κατέκλυζαν για χρόνια όσο έκανα ακροάσεις στο εξωτερικό, κι όντας σε μια συνεχή αναζήτηση του τι θέλουν οι άλλοι από μένα άρχισα να χάνω...εμένα.

Η Ζύμωση

Εκείνη ακριβώς τη στιγμή άρχισα να εργάζομαι μόνη μου και να εμβαθύνω πάνω σε ασκήσεις που είχα μάθει κατά τη διάρκεια των σπουδών μου στη Νέα Υόρκη, ώστε να αποκτήσω τη δική μου ταυτότητα ως καλλιτέχνης και να είμαι σαφής, συγκεκριμένη, συνειδητή και αυτοκυρίαρχη από το πρώτο λεπτό που βρίσκομαι επί σκηνής.

Πρόκειται για ένα σύνολο τεχνικών από διαφορετικά προγράμματα που παρακολούθησα πάνω στην κατεύθυνση του περφόρμανς που σε επαναφέρουν στο κέντρο σου και σε συνδέουν με σεβασμό δημιουργικότητα και φυσικότητα με το κείμενο. Οι ασκήσεις αυτές σε κάνουν να θυμάσαι το λόγο που ανεβαίνεις στη σκηνή, που εν τέλει τι είναι? Να εκφράσεις τα συναισθήματά σου.

Μέσα από την εμπειρία μου στη σκηνή τα δέκα χρόνια που εφαρμόζω αυτές τις τεχνικές ως επαγγελματίας τραγουδίστρια νιώθω πώς όλο αυτό εξελίσσεται συνεχώς μέσα μου, καθώς η ίδια αλλάζω και επαναπροσδιορίζομαι.

Το Μάθημα

Η φυσική εξέλιξη αυτής της εσωτερικής διαδικασίας ήταν να ξεκινήσω μέσα από σεμινάρια να μεταδίδω αυτές τις τεχνικές και σε νεότερους καλλιτέχνες. Το πρώτο μου σεμινάριο ήταν το 2011 στο πλαίσιο του φεστιβάλ της Λίμνης Πλαστήρα. Εκεί ένιωσα πως έχω μια φυσική ευκολία στο να εντοπίζω τι χρειάζεται ένας καλλιτέχνης για να κάνει τη διαφορά επί σκηνής και πόση χαρά μου δίνει να μεταδίδω αυτή την εμπειρία στους νέους. Από τότε έχουν δοκιμάσει πολλά νέα παιδιά αυτές τις τεχνικές, και τα αποτελέσματα που έδωσαν ήταν λαμπρά: από επιτυχίες σε ακροάσεις σε μεγάλα πανεπιστήμια και ακαδημίες του εξωτερικού μέχρι και αλλαγές κατεύθυνσης και καλλιτεχνικές στροφές που άλλαξαν τη ζωή τους!

Testimonials

Η Εβίτα Χιώτη σοπράνο, από το πρώτο σεμινάριο του 2011, η Μαρία Μακρή θεατρολόγος- τραγουδίστρια και η Μαρία Λεσιώτη, πιανίστα μιλούν για τις ασκήσεις και τα αποτελέσματά

τους.

Πώς γίνεται το μάθημα του Performance Coaching?

Μαρία Μακρή: Δύο είναι οι βασικοί πυρήνες στους οποίους εστιάζουμε. Πρώτον, η καλλιέργεια του συναισθήματος και του εκφραστικού πλούτου που όλοι διαθέτουμε και πολλές φορές παγιδεύεται από εξωτερικούς περιορισμούς αλλά και το φόβο της έκθεσης.

Εβίτα Χιώτη: Νιώθω πώς ξεκλειδώνω τον εαυτό μου και μαθαίνω να χρησιμοποιώ δημιουργικά τα συναισθήματά μου, ανοίγομαι στον εσώτερο εαυτό μου και τον αναδιπλώνω σε μια νέα του μορφή. «Τρίβομαι» ερμηνευτικά και αντιμετωπίζω τους φόβους και τα άγχη μου για την έκθεση πάνω στη σκηνή, συνεπώς ενδυναμώνομαι.

Μαρία Μακρή: Δεύτερος «πυρήνας» της δουλειάς μας είναι η συνύπαρξη στην ομάδα, δηλαδή να εντάξουμε την ξεχωριστή ατομικότητα μας και να αλληλεπιδράσουμε ουσιαστικά με τους συναδέλφους μας, και κατ’ επέκταση και τους θεατές.

Μαρία Λεσιώτη: Ακριβώς! Οι ομαδικές ασκήσεις μας βγάζουν από την ατομική μας φούσκα και μας βοηθούν να ενωθούμε ως ομάδα και να επικοινωνήσουμε με έναν πιο ουσιαστικό τρόπο. Οι ασκήσεις αυτές κάποιες φορές λειτουργούν άμεσα και κάποιες άλλες φορές πιο σταδιακά, με έναν πολύ φυσικό τρόπο.

Μαρία Μακρή: Ναι! όλα αυτά μοιάζουν πολλές φορές με παιχνίδια και το εντυπωσιακό είναι ότι εξελίσσονται μέσα μας και λειτουργούν σταδιακά χωρίς να εκβιάζουμε κάτι.

Μαρία Λεσιώτη: Οι μεν ατομικές ασκήσεις μας βοηθούν να “ξεκλειδώσουμε” συναισθήματα και κομμάτια του ψυχικού μας κόσμου, τα οποία μαζί με το μουσικό υλικό θα αποτελέσουν την ενότητα που κοινωνούμε με το κοινό.

Εβίτα Χιώτη: Και τελικά μαθαίνουμε να έχουμε πρόσβαση στο υπάρχον κάθε φορά συναίσθημα που έχουμε μέσα μας ως το απαραίτητο στοιχείο, για να το εξωτερικεύσουμε κάθε φορά το κομμάτι που ερμηνεύουμε.

Ποια θεωρείς ότι είναι τα σημαντικότερα οφέλη που παίρνεις μέσα από το «Performance Coaching»;

Μαρία Λεσιώτη: Μαθαίνει να κανείς να προσεγγίζει πιο βαθιά τα κομμάτια του. Η πρόσβαση στα πιο “αποκομμένα” σημεία του συναισθήματος είναι ένα μεγάλο όφελος

Μαρία Μακρή: Παίρνω σημαντικά εφόδια και εργαλεία για το πώς προσεγγίζεις ένα ρόλο, μια μουσική performance, καθώς και γνώσεις προώθησης της δουλειάς μας που είναι εξίσου απαραίτητες. Μαθαίνουμε να «βλέπουμε» πέρα από το χαρτί, είτε εκεί βρίσκονται νότες είτε κείμενο, και να επικοινωνούμε ουσιαστικά.

Μαρία Λεσιώτη: Σε συλλογικό επίπεδο, είναι εκπληκτικό το πως βλέπεις πως λειτουργεί μία ομάδα, η συνεργασία μέσα σε αυτήν και ουσιαστική επικοινωνία με τους υπόλοιπους καλλιτέχνες.

Εβίτα Χιώτη: Απέκτησα μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση, μεγαλύτερη άνεση στη σκηνή και πίστη στις δυνατότητές μου έχοντας την ευκαιρία να τραγουδήσω μπροστά σε κοινό το ρεπερτόριο που θέλω να εξελίξω. Και μαζί με αυτό, ωριμάζω κι εγώ σαν καλλιτέχνης και σαν άνθρωπος.

To Τριήμερο Σεμινάριο Performance Coaching για πρώτη φορά ανοίγεται στους Μουσικούς Ορίζοντες σε ενήλικές, ηθοποιούς, μουσικούς, τραγουδιστές όλων των ειδώς και όλων των επιπέδων με κύριο πυρήνα μέσα από τη διάδραση να βρεις την καλλιτεχνική σου σφραγίδα!

ΩΔΕΙΟ ΜΟΥΣΙΚΟΙ ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ 1, 2, 3 Δεκεμβρίου 2016 Ώρες: 18:00-21:00 (1,2/12) & 3/12: 17:00-19:00 μάθημα 20:00 Τελική Συναυλία με κοινό

Περισσότερες πληροφορίες


Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page