top of page

Το Ελιξήριο...της Κάτιας

Πρόλογος

2010. Πριν από επτά χρόνια μετά από τη μεγαλύτερη (ως τότε) ερωτική μου απογοήτευση συζητώντας με την καλύτερή μου φίλη, της έλεγα με απελπισία και δάκρυα στα μάτια:

«Ίσως τελικά δεν είμαι ικανή για την αληθινή αγάπη, για το μεγάλο έρωτα. Ίσως δεν υπάρχει αυτό για μένα σε αυτή τη ζωή, γιατί δεν μπορώ να αγαπήσω πραγματικά».

«Κι όμως, μου απάντησε εκείνη σχεδόν αποστομωτικά: δεν έχω δει άλλον άνθρωπο από σένα να αγαπά τόσο που πήγε ως την Αμερική για το μεγάλο του έρωτα».

Εννοούσε τη Μουσική.

Η Ροή του Ερωτα

Κάποιοι άνθρωποι γεννιούνται με την ευλογία και συναντούν ένα άλλο άνθρωπο που τους παίρνει από το χέρι και τους βοηθά μέσα από τον Έρωτα να γιατρέψουν τα τραύματά τους, να εξελιχθούν, και μένουν δίπλα τους – έτσι, μόνο και μόνο επειδή τους αγαπούν – χωρίς αιτία. Κάποιοι άλλοι ακολουθούν ένα δρόμο πιο μοναχικό, και εξελίσσονται μέσα από έναν έρωτα πιο πνευματικό.

Έφυγα για τη Νέα Υόρκη, γιατί ήθελα να μπω πιο βαθιά στη μουσική, και να γνωρίσω τον εαυτό μου μέσα από αυτή. Ένα ταξίδι ξεκίνησε από τότε που ακόμα και σήμερα μου χαρίζει τις πιο πλούσιες, πιο δυνατές εμπειρίες ζωής.

Ο έρωτας είτε βρίσκει πρόσωπο σε έναν άνθρωπο είτε μπορεί να τον βιώνουμε μέσα από μια κατάσταση, ο σκοπός του είναι όμως ο ίδιος: να γνωρίσουμε τον εαυτό μας και να εξελιχθούμε. Αυτό είναι ο Έρωτας, η μεγαλύτερη δύναμη Αλλαγής και Εξέλιξης που μας έχει χαριστεί. Μέσα από τον Έρωτα καλούμαστε να κάνουμε Υπερβάσεις, να δείξουμε Πίστη, Αφοσίωση, Σθένος, γιατί μόνο για χάρη του Έρωτά μας, θα αλλάξουμε ώστε να μπορέσουμε να τον ακολουθούμε στη συνεχή Ροή του.

Το Ελιξήριο ...της Πίστης

Ο Νεμορίνο στο Ελιξήριο του Έρωτα είναι ο νέος που μένει σταθερός στο συναίσθημά του. Φαντάζει αφελής ή εμμονικός, αλλά στην ουσία εκφράζει αυτήν την πλευρά του Έρωτα που έχει Πίστη, Αλήθεια, Δύναμη. Γιατί να θέλω να πω αυτή την ιστορία στα παιδιά -μικρά ή μεγάλα? Γιατί να καλώ να τραγουδήσουμε όλοι μαζί την αγνή αγάπη ενός νέου? Είναι ακόμη μια ανάλαφρη ιστορία όπερας?

Όχι. Είναι η υπεραξία του Έρωτα, και κάτω από αυτήν η πίστη που μας κινητοποιεί να κυνηγάμε τα όνειρά μας. Η Πίστη στον Εαυτό μας. Αυτή η δύναμη που σε κάνει να μη σταματάς πουθενά. Να διασχίζεις ωκεανούς ή ερήμους. Κι όσες αποτυχίες κι αν συναντήσεις, ακόμα και σε πουν αδύνατο ή ανίκανο, η δύναμη του έρωτά σου είναι τόσο μεγάλη που τα ξεπερνά όλα. Αγαπάς, και είναι χωρίς λογική, χωρίς εξήγηση. Γιατί δεν μπορείς να φανταστείς το «αλλιώς». Και λες τα μεγάλα «Ναι» μπροστά στις μεγαλύτερες προκλήσεις.

Αντώνης Κορωναίος

Μια τραγουδιστική γενιά μας χωρίζει με τον Αντώνη, ίσα ίσα για να έχω προλάβει να τον θαυμάσω ως σπουδάστρια φωνητικής στα πρώτα δικά του σολιστικά βήματα, και από τότε να ονειρεύομαι να τραγουδήσω μαζί του. Από το 2010 στηρίζει τη Συμμετοχική Όπερα, έως πέρσι με το Ρέκβιεμ και φέτος με ένα ρόλο στον οποίο τον έχω θαυμάσει ουκ ολίγες φορές στο θέατρο. Είναι τιμή για μένα αλλά και για τα παιδιά της ομάδας μας να μοιράζονται τη σκηνή μαζί του. Νιώθω πραγματική ευλογία να τραγουδώ δίπλα του και να ακούω τη γεμάτη αγάπη κρυστάλλινη φωνή του. Κι είναι εξίσου σημαντικό για μένα που μου απλώνει το χέρι βοήθειας στο έργο να έρθει η όπερα σαν άκουσμα πιο κοντά στο ευρύ κοινό, και κυρίως τα παιδιά.

Επίλογος

2010-2017. Η Συμμετοχική Όπερα, μια ιδέα του κ. Φώτη Παπαθανασίου, είναι ένα από τα παλαιότερα εκπαιδευτικά προγράμμα του Ιδρύματος Θεοχαράκη. Ένα μεγάλο Ευχαριστώ από την καρδιά μου στον κ. Παπαθανασίου, που δείχνει Πίστη, και λέει το «ναι» σε μένα όλα αυτά τα χρόνια, δίνοντάς μου βήμα να δοκιμάσω τις δυνάμεις μου ως καλλιτέχνιδος σε πολλά επίπεδα.

Το Ελιξήριο του Έρωτα Ι Συμμετοχική Όπερα by the Katia Paschou Project παρουσιάζεται στο κοινό για δεύτερη φορά την Κυριακή 22 Οκτωβρίου στις 18.00 και προσφέρεται καθημερινά με προκράτηση δύο εβδομάδων τα πρωινά σε σχολεία

Χώρος: Αμφιθέατρο Ιδρύματος Θεοχαράκη

Διάρκεια: 90’

Ίδρυμα Εικαστικών και Μουσικής Β & Μ Θεοχαράκη

Επικοινωνία: Τ: 210-3611206 – F: 210-3611380


Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page